Skip to content

EVDEN ÇALIŞIRKEN #GÜLÜMSEMEYİUNUTMA

- Günlük iş programı, işini kolaylaştırır.

Günün akışını bir program ile belirle ve ona bağlı kalmaya özen göster. Ne zaman çalışılacağı konusunda açık yönergeler olması, birçok uzaktan çalışanın iş-yaşam dengesini korumasına yardımcı olur. Bununla birlikte, uzaktan çalışmanın avantajlarından biri esnekliktir. Bundan faydalanmayı unutma.

 

- Sabah rutini ile güne hazırlan.

Masanın başına ne zaman geçip çalışmaya başlayacağına karar vermen önemli. Seni sandalyeye yönlendiren bir rutin oluşturman ise çok önemli. Mesela bir fincan kahve veya evde yapabileceğin sabah sporu ile güne başlayabilirsin. Aslında dışarı çıkyormuşçasına giyinmek de iyi bir fikir olabilir.

 

- Alanındaki insanlarla temel kurallar belirle.

Evindeki diğer insanlarla temel kurallar belirle. Belirli saatler arasında ‘‘Lütfen beni rahatsız etme’’ gibi kurallar koymak çalışma verimliliğini artıracaktır.

 

- Sık sık ara ver.

Çalışma saatlerinde mola vermeyi unutma. Kendini 60 dakika boyunca bilgisayarın ekranına kilitlememek için TimeOut veya Smart Break gibi bir uygulama kullanabilirsin.

 

- İhtiyacın olanı sormaktan çekinme.

Evden çalışma kurulumunu destekleyen bir şirket veya kuruluşla çalışıyorsan, evden çalışmaya başlar başlamaz veya yeni bir şeye ihtiyacın olduğunu fark ettiğinde bir veya iki gün içinde ihtiyacın olan ekipmanı iste. Doğru monitörü, klavyeyi, fareyi, sandalyeyi, yazıcıyı, yazılımı vb. dahil olmak üzere işini rahatça yapabilmen için ihtiyacın olan donanımı erken ayarlamak son derece önemlidir.

 

- Kendine huzurlu bir çalışma alanı yarat.

İdeal bir dünyada, uzaktan çalışanlar sadece özel bir ofise değil, aynı zamanda bir iş ve bir kişisel kullanım olmak üzere iki bilgisayara sahip olmalı. Bunun yanında gerçek dünyada, salonun yemek masası ya da mutfak masası bir çalışma alanı haline gelebilir. Özünde neresi olduğunun bir önemi yok. Sadece bir alanı iş kullanımı için ayırmaya özen göster.

 

- Siber güvenlik için VPN kullan.

Kontrolün dışında bir ağa her bağlandığında VPN kullanman faydalı olabilir. Bazı kuruluşların, site dışındaki çalışanların yalnızca dahili kullanım için bilgi depolayan belirli sunuculara veya web sitelerine erişmesi gereken kendi VPN'leri vardır. Bu gibi durumlarda evde bir VPN kullanmak faydalıdır.

 

- Mümkün olduğunca “yürüyüş toplantıları” yap.

Bilgisayarın önünde olmanı gerektirmeyen bir telefon görüşmen varsa, kulaklıklarınla yürüyerek toplantı yapmayı ihmal etme. İş yaparken, egzersiz de yapabileceğini unutma.

 

 

- İşe gidip gelme zamanını kasıtlı dinlenme süresine aktar.

Time Off Book'un yazarları John Fitch & Max Frenzel, normalde işe gidip gelmemiz gereken sürenin, ‘‘dinlenme’’ süresine dahil edilmesini tavsiye ediyor. Bu zaman diliminde, sakinleştirici bir ritüel ile gününü rahatlatman, sana çok iyi gelecek.

 

- Yüksek verimlilik dönemlerini keşfet.

Her birey günün farklı saatlerinde üretkendir. Örneğin, bazı kişiler sabah insanlarıdır ve sabah saatlerinde daha odaklıdırlar. Diğerleri içinse akşamları en verimli zamanlar olabilir. En üretken olduğun zamanı keşfet ve çalışma programını en yüksek verimlilik dönemleri etrafında oluştur.

 

- Gün içinde evde giydiğin kıyafetlere özen göster.

Eşortman ile çalışmaktan hoşlanıyorsan, üretkenliğini öldürüyor olabilirsin. “Başarı için giyin” sadece kurumsal bir slogan değildir; evden çalışırken de geçerli bir önermedir. Psikolojik olarak seni iş için doğru zihniyete sokmanın ötesinde, her türlü görüntülü sohbete hazır olmanı sağlar.

 

- Görüntülü so0hbeti kulan.

Evden çalışmak, özellikle bekar veya yalnız yaşıyorsan, zor gelebilir. Bu yüzden, video konferans görüşmeleri yaparak iş arkadaşlarınla, ekip üyelerinle veya müşterilerinle sohbet et. Unutma, sen sadece bir makinenin dişlisi değilsin. İş hakkında konuşmak zorunda değilsin, bir insan olarak diğer insanlarla gerçek bağlar kurman önemli.

 

- Olumlu tutum sergile, gülümsemeyi unutma.

Evden çalışmanın dezavantajlarından biri, grup sohbet mesajlarının bazen fikirleri açıkça ifade etmekten bizi alıkoymasıdır. Konuşurken gerçeklere odaklan ve olabildiğince olumlu bir tutum sergilemeye çalış. Bazen bir gülümseme, tüm günün yorgunluğuna iyi gelir.