Skip to content

Her An Kendini Mutlu Etmenin 5 Yolu 

 

Çok üzgün zamanlarda bile mutlu olmanın sırrı aslında çok kolay! Mutluluğun sırlarını birlikte keşfedelim!

İnsanlık, geçmişten günümüze daima mutluluğun formülünü aramaya devam ediyor. Mutluluk, yaşama sevinci ve pozitif düşünme gibi konuların üzerinde duran bilim insanları, hayatı daha güzel kılacak öneriler üretmeye çalışıyor. Kendini mutlu etmek ve mutlu zihin yapısını korumak çoğunlukla zor olabilir. Ancak ihtiyaç duyduğun her an mutluluk duygusunu sürdürebilmek ve artırmak elbette mümkün. Mutlu olmak için her zaman bir sebep gerekirmiş gibi gelir, ama mutlu olmanın sırrı o kadar da gizli değil.

1. Hayata pozitif bakmak

Ne yazık ki pek çok insan, içinde bulunduğu olumsuz koşullar sebebiyle kötü senaryolar çiziyor. Karşına çıkan olumsuzluklar seni mutsuz ve huzursuz etse de bu, hayatın sonu manasına gelmez. Unutma, ne olursa olsun hayat devam ediyor. Bu dünyadaki yolculuğunda, önüne çıkacak tüm engelleri aşmak için göstereceğin çaba, senin gücünü temsil ediyor. Yapılan araştırmalar, insanların pozitif düşündüğü oranda güzellikleri hayatlarına çağırdığını gösteriyor. Rehavete kapıldığında şikâyet etmeyi bırakarak olumlu duygulara odaklanıp potansiyelini keşfet. 

 

“Pozitif ol!” en sık duyduğun kelimeler arasında olabilir, ancak mutlu hissetmenin en önemli adımlarından biri de kuşkusuz yaşadığın her olaydan pozitif bir sonuç çıkarmaktır.

Aynı zamanda öz güven mutlulukla doğrudan ilgilidir. İnsanın kendisine yönelik güzel duygular geliştirmesini kapsar. Sonuç olarak kendini iyi hissetmeni sağlar. "Öz güvenimi nasıl geliştiririm?" diye merak ediyorsan, işe hayata pozitif bakarak başlayabilirsin. Kendin olmak ve kendini kabullenmek sana daha iyi hissettirecektir. Ne yaparsan yap, kendini sebepsiz yere mutsuz hissedebilir ve bir türlü mutluluğu yakalayamıyor olabilirsin. Ancak şunu unutmamalısın ki, daima mutlu olmanın yolları basit. Gülmek, sarılmak, aile, dostlar, aşk, sevgi ve uyku…

2. Meditasyon yapmak

Meditasyonun faydaları saymakla bitmez ama en önemlisi insanların ruhsal durumu üzerindeki olumlu etkileridir. Gün içinde stres altında hissettiğin anda kendine sakin bir yer bulup yapacağın kısa süreli meditasyon, zihnini arındırmanı, sakinleşmeni ve daha mutlu olmanı sağlar. Sevgi ol. Nefes al. Nefes ver. Namaste!

3. Tatile çıkmak ya da tatil planı yapmak; çünkü hayali bile yeter

Seyahate çıkmak, yeni yerler ve kültürler keşfetmek insanları pahalı şeylere sahip olmaktan daha mutlu ediyor. Çok mutsuzsan ve imkânların el veriyorsa hemen tatile çık. Mümkün değilse tatilinin hayalini kur. Çünkü tatil yapacağını düşünmek de en az tatilin kendisi kadar güzel. Öyle ki tatil düşüncesinin yarattığı olumlu etki haftalar boyu sürebilmektedir. Tatil hazırlığı ya da tatil planı yapmanın mutluluk seviyesini artırdığı araştırmalarla da ortaya konmuştur. Çok sık tatil yapamasan da hayalini kurmak seni fazlasıyla tatmin edecek. İstersen tatilinde kendini tek başına hayal edebilirsin. Sessiz sedasız birkaç parça eşya alıp sakin bir yerde kafa dinlediğini düşün. Tek başına tatil yapmak özellikle "Yetişkinlerde öz güven nasıl geliştirilir?" sorusuna verilecek en güzel yanıttır. 

4. Maviye daha çok yer açmak

Mavi; doğruluk, samimiyet, kanaat gibi manalar taşır. Bunların yanı sıra yaratıcığı, zekayı, gücü, bilgeliği, sakinliği ve güveni de temsil eder. Bu rengi seven kişilerin en temel ihtiyaçları, iç huzuru yakalamak ve bağımsızca kendi idealleri doğrultusunda yaşamaktır. Mavi aynı zamanda çatışmayı önleyici ve huzur dağıtan bir renktir. Mavi renkli objelerin sakinlik verdiğine, panik atak ve depresyon gibi rahatsızlıkların etkisini azalttığına inanılır. Renklerin insanlar üzerindeki etkisine ilişkin araştırmalar, mavi rengin stresi azaltıp mutluluğu artırdığını ve öz güveni geliştirdiğini gösteriyor. Etrafında mavi renk olan kişiler kendilerini daha mutlu hissediyor. Akşam vakitlerinde mavi renkle iç içe olmak insanları çok daha mutlu ediyor.

5. Süt içmek

Mutluluk hormonu olarak da bilinen serotonin beyinde salgılanır ve vücudun farklı noktalarında üretilir. Merkezi sinir sisteminde bulunan serotonin ruh halini, öğrenmeyi, hafızayı, uykuyu, iştahı, cinsel ve sosyal davranışları düzenlemeye yardımcı olur. Mutluluğun anahtarıdır, kaygı ve depresyona karşı savunma mekanizması geliştirir. Peki süt ile serotonin ilişkisi nedir? Süt, beyindeki mutluluk hormonu serotoninin yapımına yardımcı amino asit olan triptofan içerir. Yani süt, yalnızca beden sağlığı için değil, ruh sağlığı için de oldukça önemlidir.